כתרים ללא מתכת

כתרים ללא מתכת

כתרים ללא מתכת – זירקוניה ואימקס

חלק מהשיניים שעברו טיפולי שורש צריכים לקבל כיסוי של כתר המשחזר את השן המקורית. הסיבה העיקרית בשיניים אחוריות היא הגנה של השן מפני שבר ושיחזור צורתו הטבעית כדי שיוכל לתפקד.

בשיניים קידמיות חלק מהשיניים שעברו טיפול שורש משנות את גוון השן ומאפירות והכתר נועד לתקן את הפגם האסתטי.

האתגר המרכזי הוא להתאים כתר שייראה טבעי ולמעשה שלא יוכלו להבחין בו. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לנו כיום להשתמש בכתרים ללא מתכת מסוג זרקוניה או E- MAX ולהתאימם בדיוק מירבי כך שהן נראות כשיניים טבעיות לחלוטין.

כתר emax

כתרי שיניים מסוג emax הם בחירה פופולרית וחדשנית בענף האסתטיקה הדנטלית, כזו הידועה באסתטיקה ובעמידות יוצאי דופן. emax קיצור שלLithium disilicate glass-ceramic , הוא חומר חזק מאד המחקה את המראה הטבעי של השיניים, מה שהופך אותו לאופציה אידיאלית לשיקום שיניים קדמיות ואחוריות. כתרי אימקס מציעים איכות שקופה וטבעית, המאפשרת להם להשתלב בצורה הרמונית עם השיניים שמסביב, וליצור חיוך יפהפה.

מהו כתר emax ומהם מאפייניו

כתרי שיניים מסוג emax הם חלק מהליך של שיקום שיניים הידוע, באסתטיקה המצוינת שלו, העמידות והרבגוניות. כתר emax עשוי מזכוכית קרמית, חומר בעל חוזק רב המציע שילוב יוצא דופן של אסתטיקה ועמידות רבה. חומר זכוכית-קרמי זה מורכב מגבישי ליתיום דיסיליקט המוטבעים במטריצת זכוכית. הוא ידוע ביכולת שלו לחקות מקרוב את המראה הטבעי של השיניים, ולספק איכות שקופה ומציאותית. כתרי EMAX ידועים בתכונות האופטיות יוצאות הדופן שלהם, המאפשרות להם להשתלב בצורה חלקה עם השיניים הטבעיות של המטופל. כתרי אימקס משמשים ביישומי שיניים שונים, בעיקר למטרות שיקום ואסתטיקה. הם מיוצרים בהתאמה אישית כדי להתאים אותן לשן קיימת או לשתל דנטלי ומוצמדים היטב למקומם על ידי רופא שיניים מיומן. כתרי EMAX הם מגוונים וניתן להשתמש בהם עבור שיניים קדמיות ואחוריות.

באילו מקרים כתר emax יהיה המענה המתאים

כתרי אימקס הם פתרון הולם במקרים דנטליים שונים בהם יש צורך בשיקום כדי לתת מענה לבעיות תפקודיות ואסתטיות כאחד. למשל:

שיניים פגומות: כתר emax משמש לעתים קרובות לשיקום שיניים שנגרמו להם נזק משמעותי מחורים, שברים או טראומה. הוא מספק חוזק והגנה למבנה השן שנפגע, ומונע הידרדרות נוספת.

שיפורים קוסמטיים: כתר אימקס הוא בחירה מצוינת עבור שיפורים קוסמטיים. הוא משמש לשיפור המראה של שיניים עם כתמים חמורים, שינויי צבע או פגמים קוסמטיים. כתרי אימקס אלה יכולים ליצור חיוך מושך והרמוני יותר על ידי מיסוך פגמים ויצירת שכבה חדשה לשן במראה טבעי.

מראה לא אחיד: כאשר לשיניים יש צורות, גדלים או פרופורציות לא סדירות, ניתן להתאים כתרי EMAX ליצירת מראה אחיד ואסתטי יותר. הם אידיאליים לעיצוב מחדש והרמוניה של החיוך הכללי.

החלפת שחזורים ישנים: כתרי EMAX משמשים לעתים קרובות להחלפת שחזורי שיניים ישנים יותר, כגון כתרי מתכת או כתרי חרסינה הכוללים מתכת. מטופלים המעוניינים באופציה אסתטית יותר ותואמת ביולוגית עשויים לבחור בכתרי EMAX כדי לעדכן את עבודת השיניים הקיימת שלהם.

שיניים קדמיות: כתרי אימקס מתאימים במיוחד לשיניים קדמיות בשל האסתטיקה שלהם. הם יכולים לשחזר או לשפר את מראה השיניים הקדמיות, וליצור חיוך טבעי ומושך.

שיקום שתלים דנטליים: כתרי EMAX משמשים בדרך כלל לשיקום שתלים דנטליים. הם מספקים תחליף אמיתי ופונקציונלי לשיניים חסרות ומתמזגים בצורה חלקה.

שיניים עם שחוקות מאד: כתרי EMAX יעילים במקרים בהם השיניים נשחקו בצורה חמורה עקב חריקת שיניים או שחיקה שהיא טבעית. כתרים אלה משחזרים פרופורציות ותפקוד תקינים של השיניים.

שיניים שבורות או סדוקות: כתרי EMAX יכולים לתקן שיניים עם סדקים או שברים, ולשקם את החוזק והמראה שלהן. הם עוזרים למנוע נזק נוסף לשיניים הפגועות.

רווחים בשיניים: מטופלים עם רווחים בין השיניים עשויים לבחור בכתרי EMAX כדי לסגור רווחים אלו ולהשיג חיוך אחיד ומאוזן יותר.

מטופלים עם אלרגיות למתכות: כתר emax הוא בחירה מצוינת עבור מטופלים עם אלרגיות או רגישויות למתכות מכיוון שהם נטולי מתכות.

באילו מצבים כתר emax לא יתאים

בעוד שכתרי EMAX מגוונים ומתאימים למקרים רבים, ישנם מצבים מסוימים שבהם הם עשויים שלא להיות הבחירה הטובה ביותר או עשויים לדרוש שיקול דעת זהיר:

עששת או נזק נרחב: כתרי EMAX עשויים שלא להתאים לשיניים עם עששת נרחבת או נזק מבני הפוגע בשלמותן הכוללת. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך באפשרויות שיקום מקיפות יותר כמו כתרים לשיניים עם תשתית מתכת או השתלות שיניים כדי לבנות מחדש את השן.

מבנה שיניים לא מתאים: כתרי EMAX דורשים הסרת אמייל משטח השן לצורך הדבקה תקינה. אם לשן אין מספיק אמייל עקב טיפולי שיניים קודמים או אובדן אמייל מופרז, ייתכן שהיא לא תספק את הבסיס הדרוש לכתר אימקס. במקרים כאלה ניתן לבדוק טיפולים אלטרנטיביים.

חריקת שיניים פעילה: מטופלים עם היסטוריה של חריקת שיניים או הידוק שיניים עשויים שלא להיות מועמדים אידיאליים לכתרי אימקס. לחץ והחיכוך הקבועים הקשורים למצב שכזה עלולים להוביל לבלאי מוגזם של החרסינה, להגביר את הסיכון לשברים או לסדקים. טיפול בחריקת השיניים עצמה או בסיבות לה חיוני לפני ששוקלים אפשרות של כתר emax.

שיקולים כלכליים: כתר אימקס, למרות היתרונות הרבים שלו בשל האסתטיקה והעמידות הרבה שלו, עשוי להיות יקר יותר מכמה אפשרויות שיקום אחרות בשל החומר עצמו. במקרים כאלה, אפשר לשקול טיפולים אחרים זולים יותר.

העדפות המטופל: לחלק מהמטופלים עשויות להיות העדפות ספציפיות, כגון רצון לטיפולים שמרניים יותר או פולשניים פחות, אשר עשויים שלא ליישר קו עם כתרי אימקס. במקרים כאלה, דיון על אפשרויות חלופיות עם רופא שיניים חיוני כדי למצוא תכנית טיפול העונה על העדפותיו וצרכיו של המטופל.

חשוב להדגיש כי התאמתם של כתרי EMAX למקרה אינדיבידואלי תלויה בגורמים שונים, לרבות בריאות הפה של המטופל, מצב השיניים שנפגעו, ההיסטוריה הדנטלית שלהם ומטרות הטיפול. הערכה מקיפה על ידי רופא שיניים מיומן היא הכרחית כדי לקבוע מועמדות ולבחון טיפולים חלופיים בעת הצורך.

כתר emax

זקוקים לכתרים בשיניים?

המרכז לעיצוב החיוך של ד”ר גלעד פיסקוס הוא המקום הנכון לפנות אליו. המרכז מציע לכם פתרונות בהתאמה מלאה, תוך התייחסות לצרכיו ומצבו הנקודתי של כל מטופל ומטופל. המרכז מקפיד על שימוש וניצול מיטב הפתרונות המתקדמים והיעילים של היום, כמו כתרים דנטליים מסוג emax על מנת להגיע לתוצאות הרצויות. לשאלות בכל עניין, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-9679992. נשמח לעמוד לרשותכם.

 

שירותי המרפאה נוספים:
לשיחת ייעוץ השאירו פרטים
יש לכם שאלה? מעוניינים לפרסם באתר? נשמח לעמוד לשירותכם.