מה הסיבות שמצריכות שיקום שיניים ואיך ניתן לעשות זאת?

מה הסיבות שמצריכות שיקום שיניים ואיך ניתן לעשות זאת?

הצורך בשיקום שיניים מתעורר לרוב בגיל השלישי, כשהשיניים אינן מחזיקות מעמד. הסיבות לכך יכולות להיות רבות, אבל הצורך הוא זהה – פיתרון שיאפשר איכות חיים, ויהיה בריא ופרקטי במקביל. אז איך עושים את זה נכון?

קיימים שיקולים רבים כיצד לבחור את אופן שיקום השיניים הנכון. אנחנו חשופים במדיה להמון פרסומות שונות, חלקן לשיניים תותבות, להשתלות שונות הכלולות בניתוח, או אפילו אופציה המשלבת בין השתיים. המבחר הרב עלול להיות מבלבל, ואנו מוצאים את עצמנו קצת אבודים. אז מה הם הפרמטרים שעלינו לשים לב אליהם כשאנו שוקלים לעשות שיקום שיניים ?

חשיבות השיניים

מעבר ללעיסה, לשיניים קיימת חשיבות אסתטית רבה. אנשים רבים שופטים אחרים על פי מראה השיניים, כאשר שיניים שבורות או חסרות עלולות ליצור רושם מוזנח. אנשים בעלי בעיות בשיניים יעדיפו לרוב להצטלם ללא חיוך, ולכסות את הפה עם היד כשהם צוחקים. בנוסף, שיניים שדורשות שיקום יצרו קושי באכילה, נגיסה והלעיסה.

הפרמטרים

כשאנו ניגשים לבדוק דרכי פעולה עבור שיקום הפה, האינסטינקט הראשוני הוא להסתכל על המחיר. במקרה כזה עלינו לתעדף תחילה את הבריאות. השתלת שיניים היא עסק לא זול, אבל לעיתים עדיף לשלם על האופציה המתאימה, מאשר לקחת סיכון. פרמטר נוסף שעלינו לבחון הוא רופא מתאים. הבחירה ברופא מקצועי, תבטיח לנו התאמה אישית לפי מבנה הפה שלנו. הכוונה היא, ששיטה שיכולה להיות מומלצת עבור אחד, לא בהכרח תתאים לאחר. למשל, עבור אדם אחד שיניים תותבות תהיה אופציה נהדרת, ואדם אחר יצטרך שיניים תותבות נתמכות שתלים.

המראה זה לא הכול

פרט נוסף שצריך לשים לב אליו, הוא היעילות והפרקטיות. כולנו חולמים על חיוך נוצץ, כזה שיוכל לככב בפרסומת של משחת שיניים. עם זאת, עלינו לוודא שהשיניים אכן נוחות לשימוש. שיניים תותבות עלולות להפעיל לחץ על החניכיים, או לזוז במהלך הדיבור. לכן, כדאי לוודא שהשיניים בראש ובראשונה עונות על הצרכים, ורק לאחר מכן נראות אסתטיות. פנייה לרופא מקצועי תבטיח שילוב של השניים- מראה לצד נוחות.

שתלים בשיניים

כולנו מכירים חבר שעבר השתלת שיניים, ולא מפסיק לחייך לרגע. האם זה מתאים לכולם? לא בדיוק. הגורם המכריע ביותר שיקבע אם תוכלו לעבור השתלת שיניים הוא מצב רפואי. עישון למשל, יכול להרוס את הסיכויים לעבור השתלת שיניים. בנוסף, במידה והמטופל סובל ממחלה כרונית, לא יוכל לעבור טיפול כירורגי.

הבעיה הנפוצה ביותר שרופאי השיניים נתקלים בה בעת ההשתלה הוא המחסור בעצם. השתל צריך להתבסס תחילה על העצם, וברגע שאין מספיק עצם הדבר עלול להקשות על ההשתלה. מטופלים שמשתמשים בשיניים תותבות במשך שנים רבות, עלולים להיתקל בבעיה זו. השיניים התותבות מפעילות לחץ, שעלול לגרום בטווח הארוך לפגיעה בעצם, ולהקשות על הליך השתלת השתלים.

לסיכום

לפני שאתם רצים לרופא השיניים הקרוב לביתכם, בצעו סקר שוק. קיימות שלוש אופציות עיקריות, שיניים תותבות, תותבות נשלפות, ושיקום שיניים עם שתלים קבועים. שימו לב שאתם בוחרים באופציה שתתאים לכם באופן אישי, ושתוכל ללוות אתכם לשנים רבות. שימו לב שבחירה באופציה הנכונה תחסוך לכם המון כאב ראש בעתיד, ותעזור לכם לעבור את התהליך בשלום.

לשיחת ייעוץ השאירו פרטים
יש לכם שאלה? מעוניינים לפרסם באתר? נשמח לעמוד לשירותכם.